vad kostar 10 dollar, en dollar och en och en halv dollar i nyc?

Ok, så, efter uppvaknandet dagen efter blev det ut till brooklyn för att lokalisera mig lite samt för att låta mina kläder torka i solen som tittade fram runt lunch som jag spenderade i en park med min i-pod och dagens middag; en banan.

Efter en skön dag i skoskavens tecken så slöt jag upp met theo för att ta några öl och utvärdera vår första dag i denna fantastiska stad. Vi kom överens om att vi inte riktigt kanske visste vad vi hade gett oss in på men att det nog var rätt värt ändå.

En annan reflektion är att cigg har blivit helt overkligt dyrt här i nyc vilket nog tjänas rätt fett på eftersom typ alla new york bor röker mer eller mindre... inte mindre än 10 bucks får man punga ut för ett paket... då är dom iofs mastodontlånga och utan de flesta tillsatser som vi fortfarande har kvar i sverige men ändå!!!

En annan reflektion är att man kan få en dubbel-cheeseburgare för runt en dollar på vilken hamburgerkedja som helst i det här landet... samt att en liten flaska vatten kostar en och en halv...

Jepp, det var reflektionerna för den här gången... nästa inlägg kommer handla om musik, open mics och nakna karlar... stay tuned!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0