Ankomsten.......

Ok, ska försöka printa ner lite vad som hänt på det senaste... sista festen innan jag drog blev full av öl, vin, give aways av dom saker jag inte fått sålt, undergroundklubb och hångel hångel hångel.... ;)

När jag sedan skulle flyga så sket jag i att sova eftersom jag inte ville missa flyget som gick omänskligt tidigt. Efter ett par smärre insidenter inkluderande spilld tomat-juice på mina enda byxor, missförstånd och givetvis genomsökning av saker i tullen både i sverige och amsterdam samt en ovanligt korkad bitch som slängde min dyrt förvärvade solsprej som inte finns här borta trots att den blivit clearad i sverige. Det hela avslutades med att hon hotade att kalla på security samt att jag blev kallad till disken då jag skrivit stockholm street som min adress (som faktiskt var sant, det ligger i queens) och dom inte trodde på att det fanns någon sådan och att jag därför inte fick följa med i planet, googla för faaaan sa jag och gick sedan på planet.

Väl framme i staterna så hamnade jag i kön tillsammans med en kille som oxå var från sverige och hade gjort precis samma sak som mig, alltså åkt utan att egentligen ha nånstans o bo, knappt nån packning och kort om pengar... Theo var denna eminenta persons namn och är fotograf, vi blev såklart genast polers.... ;)

Efter några smärre förvirringar i tunnelbanan kom vi fram till ett regnigt och kallt new york och gick skillda vägar för att leta reda på våra respektive kompisar och boende. Efter att ha knallat runt halva china town efter ett internetcafé gick jag in på ett skitigt hostel och hackade deras internet en stund. En härlig överaskning låg och väntade i min inkorg...ett mejl från min chef; inga pengar denna månad... lönen är utskickad på check som bara kan lösas in med identifikation av mig själv samt ett meddelande från rob som jag skulle crasha hos ett par nätter där han skrev att hans roomies hade ändrat sig och att de tydligen hade nåt problem med att en tjej bodde där så det sket sig.... jaaaaaa!!!

250 dollar utan packning och gitarr i ett regnigt och blåsigt new york, precis som jag hade planerat det! ;)

Google och hostelworld fick bli räddningen och jag anlände till billigast möjligast harlem hostel runt åtta, dränkt som en katt och hungrig som en varg. Dom gav mig en handuk och en filt och sa; gå och sov, vi tar resten imorgon......

Ok, nu ska vi repa en sväng så jag fortsätter sen!

PUUUSSSSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0