pop-kollo madame, piano-workshops och flashback till tånårsrummet..

Äntligen frisk! Eller ja, frisk och frisk, lite snörvel är det väl ännu men uppe ur sängen är jag allt iaf! Grymt skönt att slippa ligga och svettas hela dagarna... Faktiskt så var jag uppe redan i torsdags kväll då jag satt barnvakt åt mina sjukt härliga kusin-barn på 3 resp. 6 år. Ellen och Ebba, gulligare ungar får man leta efter!

I fredags hade jag föresten piano-workshop på pop-kollo madame som är ett musik-läger som pop-kollo fast bara över en helg och i åldrarna 20-100 ist för 12-16 som jag jobbade på i sommras. Riktigt kul var det och ännu roligare var det att gå och se avslutnings-konsterten igår kväll på bryggeriet vid mariatorget! Speciellt roligt var det ju såklart att se Camilla rocka loss på bas med madammerna...

Idag tänkte jag att jag skulle börja jobba igen men tydligen så är det lite jobb-torka just idag första dagen efter sportlovet så här sitter jag på sängkanten som en kärlekskrank tonåring och stirrar ut mobilen, sminkad och klar sen kl.6 imorse (då man ska vara beredd ifrån om man får nåt uppdrag) och känner att det var ju rätt ovärt speciellt med tanke på att det ändå blev ett par glas vin igår då jag plockade med camilla, fredrik och matte med mig hem efter spelningen igår. Så medans matte (som är i sthlm ett par dar och kom på att han visst behövde nånstans att bo oxå) ligger på en madrass på golvet och snusar som ett barn så sitter jag med tändstickor i ögonen och kladd på ansiktet och intensiv-önskar dom förlorade sov-timmarna tillbaka. Men fint väder är det iaf!

Tack o hej leverpastej

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, det där med att sitta i beredskap är verkligen det SUGIASTE med bemanningsföretag. Jag blev psykotiskt och paranoid av det. Och precis när jag börjat intala mig själv att de inte var efter mig så ringde telefonen. huff

2010-03-10 @ 19:57:08
URL: http://karlektillsvart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0