Story 1, 2 & 3... ;)

Ok, jag vet att jag har varit KASS på att uppdatera bloggen... Har varit hysteria lane ända sen ja kom hit.... men jag lovar att alla storys kommer att bli återberättade... här kommer ett par från min första vecka i denna kollosalt fantastiska stad som jag aldrig vill lämna! ;)

Första open mic showen jag hade här i staterna var på ett ställe som heter HiChristina! nere i greenwich village... helt fantastiskt var det! Killen som introducerade banden hade paljett-leggings, lila paljett kavaj o en jimi hendrix peruk med fjädrar i... och när vi kommer in så är han i full färd med att introducera nästa akt och det låter såhär; and next up iiiiis theeee naked maaaan! Och upp kommer en medelålders naken karl (ok, han hade sockorna på så helt naken va han inte) med the biggest balls jag någonsin sett (jag snackar typ oversized apelsin storlek, skojar inte) och börjar läsa poesi.... helt fantastiskt! (han bad oxå för övrigt om "a little privacy" när han när kvällen var slut, jepp han var naken även när han satt i publiken, skulle klä på sig) Mina låtar blev varmt välkomnade oxå och kvällen slutade med olagligt åkande av tunnelbanevagn ståendes mallan vagnarna, jepp, så mycket öl bjöds det på den aftonen...

Nästa kväll skulle jag och några nyfunna vänner (bl.a en indie-rocker som va med kvällen innan och som insåg att vi båda va svenskar när jag skulle imitera hur svenska killar dansar sådär runt midnatt...) dra o se nåt band som spelade nere i East Village. Eftersom vi alla hade lite kort om pengar så drog vi dit innan dom började ta inträde och kom till en rätt tom lokal till att börja med vilket gjorde att vi gick till ett annat ställe efter första ölen för att senare komma tillbax till en total packad fyra vånings nattklubb med en överhängande mängd av det motsatta könet... vi borde ha anat när vi när första ölen köptes blev servade av bartenders i bar överkropp och mini-shorts... Japp, vi hade hamnat på en gay-klubb deluxe. Inoljade manliga strippor klättrade upp och ner på väggarna (bokstavligen) och dansade i burar upphängda i taket, transorna var fabulösa och disko-kulorna enorma... det var heeeeelt fantastiskt! Och ja, som tjej i en gay-klubb blir man total neggad i baren ;) Den stackars indie-rockaren kände sig så utsatt att det inte var så mycket att göra än att hångla upp karln! :P Riktigt go kväll måste jag säga!

Ett par dagar senare så var det dags att ta sig en sväng upp till Oneonta för lite band och braj häng hos Kyle och Cayse som flyttat off campus till skönaste huset någonsin (fick för övrigt reda på att någon på campus ristat in vårt bandnamn i en av bänkarna utanför fine arts byggnaden, sådär två år efter man lämnat stan... jepp, i oneonta kommer jag för alltid att vara känd som Skunky Sara, bisarrt att folk fortfarande kommer ihåg en men givetvis inget jag klagar på!!) . Tillbaks till New York kom jag dan efter så sjukt stenad att jag somnade i allrummet på hostelet vilket gjorde att den där svenska indie-rockaren ja hånglade med, som hade sin sista kväll och tydligen gått o kärat ner sig i undertecknad, fick i sig en sisådär sju liter för mycket öl och gick basärk på både tv apparater och ac'n på taket... i sure know how to pick em huh?

Nu bär det av till min underbara nyfunna vän Cristos jobb för att samskriva en låt inför ikväll... Fler storys kommer nästa sekund jag får över!!!

Pussar och kramar på er fantastiska människor i MASSOR!!!!
//yours truly, Sara "skunky sara" Clash  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0