Heady Fest

Japp, då har vi kommit till kapitlet "Heady Fest". Visserligen hände det lite grejer emellan Harlem och Heady Fest men kronologisk ordning är överskattat så fuck it ;)

Heady Fest var fantastiskt som vanligt. Dom hade bytt ställe den här gången dock så det var större än det brukar vilket var lite oroande i början men heady själen var intakt så det var enkom positivt! Vi anlände runt lunch dagen det började och parkerade vår bil på barkeringen för att sedan ta Heady-bussen upp till kullen med campingen. Heady bussen bestod av en gammal skolbuss som dom hade målat om i äkta hippieanda samt rivit ur all inredning i för att ersätta den med egenbyggda säten och en övervåning inne i själva bussen, fullkomligt livsfarligt och fullkomligt fantastiskt!

Väl uppe på campingen så börjar vi sätta upp vårat gigantiska tält och ber till regn gudarna att dom inte joinar festivalen för vi glömde regnskyddet till tältet plus att vi saknade hälften av pinnarna som man fäster tältet med i marken... vi hade en mindre pressenning men den täckte bara typ en kvart av tältets yta så... Hursom, innan vi ens va klara med detta projekt så kom en kille och droppade nån typ av mix av alkohol och hash-olja i munnen på oss, välkommen till heady fest! Tack sa vi och köttade upp resten av tältet och campingstolarna så det skulle va klart tills denna eminenta blandning kickade in.

Solen sken, musiken ljöd och ölen och annat gött flödade.. Någon ropade efter "special K" i fjärran och bongen passades från tält till tält. Jag, John, Kyle och Casey drog djupa andetag av skog, nyklippt gräs och nån sötaktig blomma och enades om att detta, det var livet det.

Firade även min 25 årsdag på detta underbara ställe. Givetvis så regnade det på kvällen sen så vi fick krypa ihop i mitten av tältet o skeda hela natten för o hålla oss torra och varma. Dock klarade sig inte packningen lika bra så dan efter tog vi bilen för och åka och torka lite kläder samt hitta lite fler pinnar att fästa tältet med då det nästan lyfte under natten. Johns mamma mötte upp oss i grannstan och skämde bort oss med både pizza och tårta eftersom det var min födelsedag, DET kallar ja go morsa det!

Väl tillbaka på Heady så fixade vi tältet och påbörjade vår acid alt. schroom-jakt. Jakten blev givetvis inte speciellt lång och innan kvällen var slut va vi höga som hus och dansade i musiktältet med stormen rivandes utanför tills tältet gick i två bitar mitt under ett solo-klimax på consider the sorce! MAgiskt var det. Dock var John bara intoxiderad med alkohol och därmed inte riktigt lika oberörd av väderkaoset så han beslöt att det var dags att knyta ihop påsen och åka hem innan vi blev träffade av blixten eller så. Gissa hur bra det gick för honom o få tre personer som tok-trippar på acid att ta ner ett tält i bäckmörkret och bära ner all packning till bilen speciellt när det fanns musik som spelade. Mm, inte så himla lätt nä. Det slutade med att Kyle och Casey bar saker som john gav dom ner till heady bussen medans jag fick i uppgift att hålla i tältet så det inte blåste bort medans john plockade ner det. Men hålla i tältet va ja fan grym på! När jag inte blev distraherad av Heady katten förståss... När tältet var någorlunda nere så skickade john ner mig till musiken ist.

Väl tillbaks i Kyle och Caseys hus så kalasade vi på den kvarvarande tårtan, försökte döda "space-bugs" (en äcklig genomskinlig liten sak me massa ben som rusade över golvet och gjorde att vi inte riktigt ville gå och lägga oss) samt lyssnade på dom två banden vi missade genom att lämna så "tidigt" ;) Sov gjorde jag till halv sju på kvällen dan efter och bästa minnet måste va när jag Casey, Kyle och Finger gjorde en liten trip upp på berget genom skogen och hittade ett övergivet hus medans vi trippade på acid och det skummaste var när vi köpte ännu mer acid av en kille som droppade blandningen på pappret medans vi stod där och han sparade inte på't kan ja säga, sa happy birthday till mig, gav mig en av tabsen och den fick mig att trippa sjutusen ggr mer bara genom att HÅLLA i den medans vi letade efter nånstans att förvara den, åt den inte ens... det e bra tabs det... Åh Heady Fest! ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0