Mind Control Experiment....

Ok, dags att börja blogga igen... Senaste tiden har bestått i, ja, musikskapande, framtidsvisionerande, sats-tränande, jobbsökande och hemmafruande. Har ett nytt hem i västra skogen där jag pysslar om min barndomskompis/bonus-syrra med brödbak, matlagande emellan gitarr-lirandet eftersom jag ändå inte har något jobb för tillfället. Sa upp mig från Fridhems-jobbet för att chefen var en sexistisk turk i sina sämsta år som de flesta här redan vet och jobbet på lunch-resturangen i Danderyd för att den chefen inte ville betala löner. Jajemen, det här med jobb är verkligen min grej!

Mitt musik-projekt har numera fått ett riktigt namn hör och häpna, Dear Velvet föll valet på, tack Jenny! Feedback på det namnet är givetvis välkommet, vad ni tycker att det låter som för genre, bra/dåligt, image osv... ;) Ett gäng låtar är inne på sluttampen inför inspelningsbart material och förhoppningsvis ligger en MySpace uppe nån gång i mars!

Har halkat in som pianist i pop-bandet Sveket också som ska spela som förband till Hästpojken i Linköping den 25 Februari så den som är i närheten är varmt välkommen att beskåda mig anta indie-pop rollen som svår pianist i härligt vemodig musik a´la Kristian Antilla på slowmotion i en tunnel kryddat med timo och en gnutta rödvin på ett indie-tonårsrum i valfri svensk småstad, kommer bli grymt!

Förra helgen blev det en spontankryssning till Riga från vilken jag har en enda kommentar; fantastisk stad men ta med egen matsäck, maten smakar gamla kalsonger som legat bortglömda i ett hörn under ett berg av likdelar....typ.

Denna helg har fyllts med finbesök från norr, alkoholiserande med densamme, shopping på weekday-rean för pengar ingen av oss hade, klippande av hår, go-fika i gamla stan, filmkväll med hembakad pizza samt madrass-åkning i trapphus.

Hursom, för att återkoppla till rubriken av detta eminenta inlägg så kommer denna vecka att bestå av ett helt sanslöst experiment för någon som helhjärtat skriver under på det personligen modifierade uttrycket "vägen till Saras hjärta går genom magen"... Jag ska.... wait for it, wait for it...fasta! En hel vecka ska detta göras och poängen med det hela är att helt enkelt se vad det gör med ens huvud, känt är ju att kroppen klarar sig utan mat i 30 dagar men att faktiskt genomgå detta i en fjärdedel av den tiden kommer bli helt sanslöst...Ryktet säger att man efter tredje dagen börjar må så prima att man tror man är hög, därav mitt intresse för saken såklart, billigt är det oxå... åtminstone i pengar... Så, saras knarkskola del 2 kommer alltså att handla om effekterna av total mind conrol och utrensning av all fast föda... stay tuned my dearest friends! Har en stark känsla av att det här kommer att bli.......intressant ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0