Första jobbdan

Japp, imorse ringde vikariepoolen och frågade om jag kunde jobba mellan 12.30 och 16.30, självklart sa jag och hoppade iväg redan två timmar innan start för att jag skulle ha gooood tid att hitta. Tänkte att första dan kan man ju komma i tid iaf och jag är ju inte världskänd för att hålla tider såatteeee. Givetvis så kom den ambitionen att bite me in the ass så att säga och jag blev fast i Kisa i 45 minuter för att den enda bussen jag kunde ta blev inställd gång på gång.

Till slut kom jag dock fram och vad väntar? Jo, ett ställe som liknar lit, fast utan trottoarer och vägskyltar. Börjar då helt enkelt gå på instinkt men lyckas vända typ 100 m ifrån skolan eftersom jag får för mig att nääääääää, kan ju inte bara gå på känn och börjar traska i motsatt riktning.

Som tur var så blev jag stoppad av två medelålders damer som var ute med sin mini-hund så till slut hamnade jag rätt iaf. Och imorgon ska jag tilbax igen och det redan till nio vilket betyder uppstigning halv sju så nu är det natti-natti!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Spännande med jobb! Och fortsätter det sådär så kommer du ju bli kung på att hitta i Stockholm iallafall ;)

2010-02-21 @ 14:30:21
URL: http://karlektillsvart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0